کتابخانه ی عمومی باقرالعلوم(ع) خشکرود

این وبلاگ به معرفی کتابخانه و فعالیت های آن می پردازد.

کتابخانه ی عمومی باقرالعلوم(ع) خشکرود

این وبلاگ به معرفی کتابخانه و فعالیت های آن می پردازد.

کتابخانه ی باقرالعلوم (ع) در شهر خشکرود واقع می باشد .
این کتابخانه در سال 1393 در دهه ی مبارک فجر افتتاح گردیده و اکنون آماده ی ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می باشد.
تلفن: 08645420020

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

هفته عفاف و حجاب

کتابدار خشکرود | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۵ ب.ظ

"هفته حجاب و عفاف " گرامی باد

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.
آثار و اهمیت حجاب و عفاف
موفقیت های معنوی:  زنان پوشیده و عفیف و مردان با حیاء و ایمان از بین خود و خدای خود ، خداوند را برگزیده و از بین احکام الهی و خواسته های نفس به احکام الهی رو کرده اند.
مصونیت وآرامش زن :  امنیت و آرامش خاطر از آثار بارز حجاب و حیاء است. انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد، پوشش اسلامی نیز نگهبان زن از نگاههای آلوده و آسیبهای احتمالی است که به زن مصونیت و آرامش می بخشد و هر چه این پوشش کاملتر گردد درصد امنیت وحفاظت آن بالاتر می رود.
سلامت و زیبایی : حجاب اسلامی تجلی زیبایهای معنوی زن است. بدون شک حجاب دینی، زن را از آفات و بیماریهای بسیاری بیمه می کند ومی تواند طراوت وجمال او را پایدار سازد. زحمت حجاب حق بیمه ای است که زن برای حفظ آرامش و سلامت خود می پردازد زیرا حجاب پرده ای است که از ورود تیرهای نگاه سخنان بیهوده ومشکلات دیگر به درون محیط امن او جلوگیری می کند زن بد حجاب آسیب پذیر است وقتی که زن از حجاب دینی خود خارج میگردد آفات فراوانی سلامت او را از بین می برد. حجاب زن را پاینده تر، سالمتر و پاکیزه تر نگاه می دارد.
کاهش مفاسد اجتماعی : پوشیدگی زنان و رفتار متین و عفیف جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطانی بوده است. مقایسه آمار جنایات جنسی در جامعه نشان می دهد که زنانی که دارای پوشیدگی ، محجب و عفیف هستند نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند زیرا بسیاری از جنایات جنسی، با عفت و پاکدامنی جوانان و حجاب زنان از بین می رود. وقتی که عفت در نگاه و رفتار و کردار وجود داشته باشد هیجانات کاذب که بسیاری از جوانان را گرفتار کرده است نیز از میان می رود وسلامت اخلاقی نیز برجامعه حاکم می شود.
حفظ بنیان خانوادهحجاب و عفاف باعث حفظ بنیان خانواده بوده و نبودش باعث تزلزل خانواده است. یکی از دلایل طلاق وکاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده به دلیل زیاد شدن زنان بد حجاب و بی بند و بار وکم شدن حیاء و عفت در مردان است، زنان، با حجاب خود، هم در تحکیم خانواده شخصی و اعتماد همسر خود نقش دارند و هم در تحکیم خانواده دیگران. از سوی دیگر رعایت حریم عفت و پوشش اسلامی از سوی زنان و مردان یکی از مولفه های سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است .

  • کتابدار خشکرود